Mogan Gh.L., Butilă E.V., Buzdugan I.D. Proiectarea reductoarelor conico-cilindrice. Universitatea
Transilvania din Brașov |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ex.3.3.4 Standardizarea distanței dintre
axe și parameri geometrici principali |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Alegerea (standardizarea)
distanței dintre axe Se va adopta din Anexa.3.3.2.1 distanța dintre axe standard, aw = 180 mm. Restricțiile impuse
în vederea realizării angrenajului cu distanța dintre axe impusă -0,5mn < aw a ≤ mn devin: -0,5*4 < 180 173,574 ≤ 4 sau -2 < 6,426 ≤ 4 (Nu se verifică).
Se observă că una din restricții (a doua, marcată cu roșu) nu este îndeplinită și se impune parcurgerea pasului următor. Modificarea parametrilor
angrenajului de referință Modificarea numerelor de dinți
ai roților (z1,2) conform algoritmului: a. Considerând,
z2
= u z1 =
3,9541 . 17,59 = 69,33. b.
Prin rotunjire
la partea întreagă se pot
considera 4 perechi (z1,
z2) posibile:
c.
Dintre cele 4 posibilități se adoptă perechea
(z1, z2) = (17, 69) cu ar
= 178,067 < 180 mm (angrenaj PLUS, asigură rezistențe la contact și încovoiere mărite). Determinarea
parametrilor geometrici ai angrenajului deplasat
Pentru asigurarea distanței dintre axe impusă (aw = 180 mm) și pentru asigurarea unei angrenări corespunzătoare, în continuare,
se vor considera următoarele valori:
|